Volkswagen olaj leválasztó egység szerelősor

Az első, vagyis az inzert benyomó állomás.  Az állomáson a folyamat az inzert felhelyezése és a darab behelyezése után indítható. Miután a védőburkolat „lemegy”, az inzert az indukciós hevítő segítségével felmelegszik a megfelelő hőmérsékletre, majd utána történik a bepréselés. 

Volkswagen olaj leválasztó egység szerelősor

Volkswagen olaj leválasztó egység szerelősor

A következő állomáson egy darab csavar becsavarozása, valamint a becsavarozás magasságának ellenőrzése történik. A gumitömítés manuális behelyezésével zárul a munkafolyamat az állomáson.

A harmadik a csavar benyomó és tömítettség vizsgáló állomás. Az előszerelt fröccsöntött termékbe manuálisan behelyezésre kerülnek a csavarok, majd ezeket a gépben kialakított ülékbe kell helyezni. Az állomás indítása után a préselő egység fentről lefelé haladva bepattintja a csavarokat, majd ellenőrzi azok meglétét, és a korábban becsavart csavar pozícióját. Ez után következik a tömítettség vizsgálat. A jó munkadarab jelölésre kerül. Tömítetlen darab esetén a selejtes darabot selejttárolóba kell helyezni a berendezést irányító operátornak, aminek meglétét külön szenzor figyeli. A berendezés fényfüggönnyel ellátott, így az operátor védve van bármilyen mechanikai sérülés ellen.