Megrendelő

Gyártás éve

Gyártási idő

10 hónap

Projekt bemutató

Az összeszerelő sor automata és félautomata állomásokból áll. Az állomások egyedi vezérléstechnikával működtetettek.

Vezérműtengely összeszerelő sor

Hasított hüvely bepréselő állomás

Egyfészkes kialakítású állomás. A szállítókosárból a tengelyt kivéve kézi kódolvasóval a terméken lévő azonosító kód beolvasásra kerül. A kód alapján, az állomás automatikusan kiválasztja, a termékhez tartozó programot. (Különböző tengelyekre lett tervezve az állomás, mivel hosszban, ill. préselési pozíciókban eltérnek egymástól.) A tengely ülékbe helyezése után indítható a berendezés, mely a téves berakást érzékeli, stoppolva a folyamatot a javításig.

A berendezés rögzíti a tengelyt, majd függőlegesen a présfej elé mozgatja az első préselési pontot. Közben a gép hátsó részében elhelyezett rezgőadagoló sorba rendezi a bepréselendő hüvelyeket, amiket egy kapuzó egységhez továbbít. A hüvelyek mozgatása manipulátorral valósul meg. A persely hasitékának pozícióját, folyamatosan biztosítjuk elfordulás ellen. A perselyt a kapuzó és a présfej között, egy X-Y irányban működő manipulátorral mozgatjuk. A préselést szervopréssel végezzük. Úsztatott szerkezet, ami azt jelenti, hogy préseléskor a présfej és az ellentartó egyidőben „támadja” a tengelyt, ami így nem hajlik ki, nem deformálódik.

Préseléskor a berendezés figyeli a fellépő erőt, és a préselési utat. Hiba esetén a gép jelez. A préselés végeztével a présfej alaphelyzetbe áll és a manipulátor behelyezi a következő perselyt a présfejbe.

Típustól függően a tengelyekbe 3 vagy 4 bepréselést végzünk. A szerelés végeztével a tengely megfogása nyit, az állomás alaphelyzetben várakozik a darabcseréig.

Az állomás Siemens S7-es PLC-vel felszerelt.

Bütyök szerelő állomás

Az állomás a rövid ciklusidő miatt kétfészkesre lett tervezve. Amig a gép ez egyik fészken dolgozik, addig az operátor a másik fészekben előkészíti a következő darabot.

Előkészítés során az operátor egy segédtengelyen úgymond betárazza a bütyköket. Behelyezés előtt minden bütyök kódja beolvasásra kerül egy kézi olvasóval (DMC), ezzel ellenőrizve a helyes bütyök kiválasztást. A bütyök felhelyezése nem történhet véletlenszerűen. A segédtengely végébe épített „kettősfog” biztosítja, hogy a bütyköket csak egy adott pozícióban lehessen felhúzni. Egyes tengelyek estében első bütyökként egy segédbütyköt használunk, aminek lekérdezett alaphelyzete van. (A berendezés érzékeli, ha nincs használatban, és letilt.) Ha a bütykök rendben felkerültek a segédtengelyre, akkor a ráhelyezésre kerül a Hasított hüvely bepréselő állomásból kivett, az ottani állomásba már beolvasott tengely. (A téves berakást a gép észreveszi, a folyamat nem indul el, ilyenkor az operátornak javítania kell a hibát.)

Az előkészítés után a gép belsejében lévő torony átjár a már előkészített fészekhez, és elkezdi az összeszerelést. A torony két fő részből áll. Van egy rugózó-golyózófej, ill. egy bütyök megfogó-felhúzó egység. Mindkét egység függőlegesen, és vízszintesen is mozog, egymástól függetlenül. Felhúzás elött a bütyökhelyek automata zsírzófejjel zsírozásra kerülnek. A gép hátuljában elhelyezett rezgő-adagolókból 1-1 rugót, ill. golyót lövünk a rugózó-golyózófejbe. (csövön keresztül, sűrített levegővel). A bütyökmegfogó eközben megfog egy bütyköt, és felhúzza a golyózási pozícióba. Megtörténik a benyomás, majd a két egység egyidejűleg befejezi a folyamatot.

Tengelytől függően 3 v.4 alkalommal megismétlődik a folyamat, amig elkészül a tengely.

A torony átáll a másik fészekhez, a már elkészült darab kivehető.

Az állomás Siemens S7-es PLC-vel felszerelt.

Vezérműtengely összeszerelő sor

Bütyök elhúzási erőmérő, jeladó tárcsa felpréselő állomás

Bütyök szerelő állomásból kikerült tengelyek ellenőrzése itt történik meg. A termékkód beolvasását követően a tengelyt az ülékbe kell behelyezni. (A téves berakást a gép érzékeli, a folyamat nem indul el, ilyenkor az operátornak kézileg javítania kell.) Ezek után indulhat a művelet.

Fentről központosítjuk a préssel a tengelyt. Az elhúzási erőmérő előre jár, majd minden egyes bütyköt megmozgat, vagy megpróbál megmozgatni (a fix bütyköket is). Két mérés között az ülék megfelelő pozícióba forgatja a tengelyt.

Vannak olyan tengelyek, amelyekre jeladó tárcsát kell préselni. Ebben az esetben a tengely behelyezése elött, jeladó tárcsát teszünk az ülékbe. Az elhúzási erőmérés után, a központosító préssel, belenyomjuk a tengelyt az ülékbe helyezett jeladó tárcsába. Ilyenkor az ülék úsztatott módba vált (kisebb erővel tart ellen a présnek). A préselés külső ütközőre történik, ami a préselés megkezdése elött bejár a jeladó tárcsa, és a présfel közé. A préselést szervopréssel végezzük. Préseléskor figyeljük a fellépő erőt, és a préselési utat. Hiba esetén a gép jelez.

A szerelés végeztével tengely megfogása nyit, az állomás alaphelyzetben várakozik a darabcseréig.

Az állomás Siemens S7-es PLC-vel felszerelt.

Vezérműtengely összeszerelő sor

(A berendezésről a képek az üzembe helyezés, tesztelés során készültek!)

×
img

    Lépjen velünk kapcsolatba

    Elérhetőségeink

    E-mail címünk

    alprosys@alprosys.hu

    sales@alprosys.hu

    Címünk

    9027 Győr, Berkenyefa sor 5.

    Jelentkezési űrlap
    Jelentkezési űrlaphoz további szöveg megejelnítése.